Superdag!

25 augustus 2019 - Braunfels, Duitsland

Soms zie je ergens tegenop en valt het alleszins mee. Zo’n dag hadden we vandaag. We wilden vanochtend vroeg weg. We konden om 8 uur ontbijten en de eigenaar wilde alles weten over onze route. En bij de bakker stond een enorme rij. Want de bakkers zijn zondagochtend maar een paar uur open, dus iedereen moet inslaan.... Toch nog vóór 9 uur vertrokken. Het was nog lekker koel en de eerste twee uur gingen we door een koel bos én met een flauwe helling naar beneden. Heerlijk die koelte op je lijf, even lekker koud worden. Het traject was praktisch vlak en we hadden een windje in de rug. We konden dus lekker door’jakkeren’, want we hebben voornamelijk over asfaltwegen gereden. Om 12 uur hadden we er al 50 km opzitten. Dat is ons nog niet één dag gelukt. En dat terwijl het vanmiddag 33 graden was. Kennelijk went de warmte.... De route was ook heel mooi, dat scheelt ook enorm. Gisteren reden we langs de Eder - alhoewel we er slechts 500 meter langs gefietst hebben en die hele rivier verder niet meer gezien hebben en vanaf vandaag volgen we de Lahn. Het is echt een rivierentoer. We gaan ook nog langs de Rijn en de Moezel. Ja, zo’n reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn....

Met het hotel wilde het in eerste instantie niet lukken. We kwamen door Wetzlar, een rare stad. De Neustadt zag er vreselijk uit en de Altstadt was ontzettend druk. We hebben het hele stadje doorgefietst en konden niks vinden. Je struikelde over de restaurants maar hotels, ho maar. Toen besloten naar het volgende dorp te rijden. En ineens zag ik een bord Hotel Restaurant. En daar zitten we nu bij Italianen, dus we hebben weer eens heerlijk Italiaans gegeten. Al met al vandaag 114 km gereden. Wie dat gisteren tegen mij zou hebben gezegd zou ik voor gek hebben verklaard.

Dit keer geen gekke dingen zoals pratende slagbomen of iets dergelijks.

Morgen komen we na ca. 50 km in Limburg an der Lahn en omdat de hitte nog een paar dagen aanhoudt hebben we besloten daar een hotel te nemen. We verwachten daar rond 14 uur te zijn en dan gaan we ‘s middags het mooie stadje bezoeken. En de volgende dag zijn we na ca. 50 km in Koblenz. Dus daar doen we waarschijnlijk hetzelfde.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke:
    26 augustus 2019
    Hoi kanjers,
    Jullie hebben inderdaad een behoorlijk aantal kilometers gefietst. En dat met die warmte! Leuk dat jullie bij de Italianen terecht kwamen, het Italiaanse eten is gewoon het allerlekkerst, althans.. dat vind ik.
    Verder lijkt mij heel verstandig om met die hitte lekker een hotel te nemen en 's middags relaxted stadjes te bekijken.
    Lieve groetjes, Anneke