Man zoekt vrouw

18 augustus 2022 - Irrel, Duitsland

Vanmorgen was het koud: 12 graden! Dat zijn we niet meer gewend. En het zat potdicht van de mist. Het grappige is dat we in deze vier dagen alle seizoenen min of meer hebben meegemaakt. Maandag een doorsnee lentedag, dinsdag hartje zomer: bloedheet. Woensdag regen en niet al te koud, dus een soort herfstdag en vandaag ‘winterse temperaturen’. Alhoewel dat laatste genuanceerd moet worden want in de middag liepen de temperaturen weer richting de 30 graden. Overigens hebben we heel veel geluk gehad wat regen betreft. De vooruitzichten waren dat er woensdag 11 mm zou vallen en vandaag 6 mm. Vandaag geen druppel gezien en de regen van gisteren haalde nog niet de 2 mm. Alles is wel lekker opgefrist, minder stoffig en het ruikt lekker, maar voor de droogte maakt het natuurlijk geen zier uit.

We hebben de hele dag op fietspaden gefietst. Eerst weer een heel stuk op de Vennbahn. Daar hebben we bijna 50 km op gezeten. Super relaxt! Daarna op een soortgelijke weg, alleen wel meer klimmen, maar ook speciaal voor fietsers. Vanmorgen langs hoogveen gebieden gereden, nog half in de mist. Een sprookjesachtig gezicht. Daar was het overigens nog wel heel drassig en nat. Op een gegeven moment toen we bijna boven waren verheugden wij ons al op zo’n heerlijke luie afdaling maar toen moesten we het pad ineens verlaten om via een steil grindpad (niet te fietsen) en nog een vreselijke klim en een enge afdaling weer op hetzelfde fietspad te komen. Dat doen we dus niet meer. Even later kwamen we een man tegen die een beetje in paniek was en vroeg aan ons of wij een vrouw op een rode fiets was tegengekomen. We zeiden hem dat we nog maar net op dit pad fietsten en niks gezien hadden. Hij reed snel verder. 10 minuten later kwamen we een vrouw tegen...op een rode fiets. We hielden haar aan en vertelden het verhaal. Zij bleek de vrouw te zijn die gezocht werd. Ze moest er onbedaarlijk om lachen. Van paniek was bij haar geen sprake. Wie zoekt nu wie???

De weg werd steeds stiller. Op een bord stond informatie over bevers en warempel, daar lag een beverburcht. Even later zagen we iets zwemmen. Zou het....? Snel de verrekijker gepakt maar toen was hij of zij al vertrokken. Bijzonder. Ook nog twee eekhoorns gezien.

Er stond vandaag 105 km op de planning maar het zijn er 99 geworden. Dat halen we morgen wel in. Totaal gereden 376 km.

1. Marjolijn:
    19 augustus 2022
    Dank je wel voor het dagelijkse reisverslag.
    Veel plezier, lieve Meta en Olphaert, op dit nieuwe avontuur!
    Liefs van Victor en Marjolijn
  2. Linda en Jan: