Bestemming bereikt

8 september 2022 - Bedum, Nederland

Gisteren was een saaie dag. Eerst in Duitsland langs een drukke weg met zoevend verkeer; vervelend. Toen we de grens naar Nederland overgingen zagen we bij het eerste huis alweer een omgekeerde vlag. De hele stad was vergeven van de verkeerde vlaggen.....

Jammer was dat we in Drenthe ook kilometers over een kaarsrechte weg reden - geestdodend! En dat terwijl Drenthe zo mooi is. We wilden zo lang mogelijk doorfietsen omdat het wel vrij zeker was dat het vandaag behoorlijk zou gaan regenen. In Zuidlaren vonden we een grappig hotel na 97 km (totaal 1853 ).

We hadden gisteravond behoorlijk veel gegeten, dus besloten we vanmorgen om het ontbijt over te slaan. Om 08:00 uur vertrokken; het was nog droog. Snel koffie gezet en toen begon het te regenen, en flink ook. Alle regenkleding aan en karren maar. Om half elf reden we Wittewierum binnen. De kerk stond open en we werden feestelijk onthaald door onze Groningse vrienden. In totaal 1.888 km gereden

Hiermee hebben we abt Emo in totaal ongeveer 4.000 km gevolgd. Van het klooster is niets meer over. In de kerk zijn een paar luiken in de vloer aangebracht waardoor je de fundamenten van het klooster kunt zijn. De resten van Emo liggen hier ergens begraven.

Hier eindigt onze reis. Dank voor al jullie reacties en medeleven (Marjolijn!). Wij hebben erg genoten. Soms was het erg mooi, soms reed je door de snoeihitte over een immens industrieterrein en dan realiseer je je weer hoe wij de omgeving verziekt hebben.

Nu gaan we op zoek naar een nieuwe reis. Misschien volgend jaar? Gaan jullie dan weer mee?

1. Els en Paul:
    9 september 2022
    Jullie zijn kanjers! Petje af.
  2. Stephane:
    9 september 2022
    Welkom thuis en proficiat. Alweer een avontuur om van jullie bucket list te schrappen. Voor de volgende reis verwacht ik toch wat meer uitdagingen :-))
  3. Annie:
    9 september 2022
    Welkom thuis! Genoten van jullie verhalen! Veel bewondering dat jullie het toch maar doen!
    Een lieve groet,
  4. Anneke:
    Hoi bikkels,
    Wat een prestatie weer van jullie! Proficiat met het volbrengen van jullie 'missie'.
    Nu lekker thuis weer bijkomen en nagenieten van jullie avontuur.
  5. Kathinka&Stefan:
    10 september 2022
    Hoi O&M
    Tijdens onze vakantie in Italië, die nog steeds aan de gang is en waar elke kerk bezocht wordt, meegenoten van jullie reis. Wij maken een diepe buiging voor jullie. Nu thuis terugblikken op deze reis en wellicht al plannen maken voor de volgende?
  6. Linda en Jan:
    12 september 2022
    Welkom thuis buurtjes, top gedaan en volgend jaar gaan we zeker weer mee we genieten altijd van de verhalen 👍👍👍💐