Opening bij CAVES Gallery

15 oktober 2016 - Melbourne, Australië

Gisteren was the big day! Jeetje, spannend. Hoeveel mensen komen er en hoe zullen mensen reageren op het werk. Storm had flink reclame gemaakt op Instagram, maar je moet toch altijd maar afwachten...  Gelukkig was het lekker weer - eindelijk zomerkleren aan! Eerst met Storm en Alex naar een galerie in een ander deel van Melbourne. Maar eerst bij een Libanees eethuis heerlijke falafel gegeten. Daarna boodschappen gedaan want Alex had aangeboden om na de opening een soort party in zijn huis te geven.

Om tien vóór zes waren we bij de galerie. Iemand vertelde dat de organist die we in de kerk hadden ontmoet daadwerkelijk was gekomen. Alleen iets te vroeg, maar hij zou nog een keer terug komen. Zoiets verwacht je toch niet? Al snel werd het vrij druk en de hele tijd kwamen er mensen. De opening was van 18 tot 21 uur en er zijn behoorlijk wat mensen geweest. Er zijn twee boeken verkocht en ..... jawel ..... ook een werk. Verkocht aan een studente die wat geld gespaard heeft voor dat ene werk waar zij naar op zoek was. En dat bleek hier tussen te hangen. Aandoenlijk, nietwaar? De mensen zijn zo ontzettend vriendelijk en geïnteresseerd! Daarna voor de party naar 'ons' huis. Wijn gedronken met minestrone soep en brood met kaas. Om half één ging het kaarsje uit en zijn we naar bed gegaan. De volgende ochtend bleek Storm er ook te zijn. Hij was in slaap gevallen op de bank.... Vanmiddag zou hij naar de galerie gaan. Hij mailde later dat hij alweer een boek verkocht had. We hadden zeven boeken meegenomen in onze koffers en handbagage, maar dit gaat hard zo. Vanmiddag kwam een vriendin van Alex (en tevens kunstenaar) ons met de auto ophalen om ver buiten Melbourne naar een gloednieuw en heel modern museum te gaan. De eerste keer dat we buiten de stad komen. Prachtig landschap. Groen met bergen. Maar helaas ook twee dode kangoeroes gezien. Dat is een ramp hier. In de tentoonstelling was goed te zien hoe er nog steeds geworsteld wordt met de houding ten opzichte van de Aboriginals. En er werd ook geageerd tegen de manier hoe hier met vluchtelingen wordt omgegaan.

Daarna wat gegeten en via een iets andere weg terug. Het was heerlijk weer maar het waait als een gek. In Frankrijk zou je zeggen dat de mistral waait. Morgen en overmorgen lijkt het ook nog lekker weer te zijn en dan krijgen we weer 15 graden. Vanavond weer gezellig gekookt met Alex. Wat een ontzettend aardige kerel is dit. Hij kan overal over meepraten en is in alles geïnteresseerd. Hij is op de gekste plaatsen in de wereld geweest, Iran, Georgië, Azerbeidjan, Nagorno-Karabach, om maar wat te noemen. Hij spreekt ook Russisch en heeft op vele plekken in de wereld gewoond. Zo heerlijk om hier te zijn. Veel leuker dan in een hotel.

1. Odilia Klein:
    15 oktober 2016
    Weer een prachtig verhaal, wat kan je het mooi beschrijven! We hebben er zeer van genoten!
    geniet nog van de tijd!
    Groeten Berthold en Odilia
  2. Robin:
    15 oktober 2016
    Goed begin is het halve werk! Gefeliciteerd met de verkopen. XR
  3. Lia en Antje:
    16 oktober 2016
    Fijn dat alles zo goed verloopt. Hoop dat O nog veel werken verkoopt. Hoe gaat het met je arm/pols?
  4. Francisca:
    17 oktober 2016
    Inderdaad, Meta je weet het altijd heel plastisch te beschrijven ( ooit er wel eens aan gedacht om schrijfster te worden). Ik heb altijd net het gevoel dat ik er bij ben en dat verhaal van die dood gereden kangeroes brengt me gelijk weer 30 jaar terug toen ik zelf in Australië was en ja ook in Melbourne. Geweldig dat er zoveel belangstelling was bij de opening en ook nog een werk verkocht! Nu beter kan niet!
    En ja hoe gaat het me je pols!

Hartelijke groet ook aan Olphaert uiteraard

Francisca
  5. Corry:
    17 oktober 2016
    Ik heb jullie verhaal nu ook gevonden en ervan genoten.
  6. Heleen:
    17 oktober 2016
    Gefeliciteerd met de verkopen, het bezoek en de warme mensen om jullie heen. Het is allemaal bijna te mooi om waar te zijn. Jullie zijn er pas zo kort en nu al zoveel bijzonders meegemaakt. Dat wordt een oord om niet meer weg te willen! Benieuwd hoe de resterende tijd gaat verlopen.