Kata Tjuta

9 november 2016 - Ayers Rock, Australië

Vandaag ging de wekker weer om 4 uur, maar het begint al te wennen. Met twee anderen gingen we met de bus naar het Nationale Park Uluru en Kata Tjuta. Weer een zonsopkomst, maar wat een beauty was het weer! Er waren wat wolken, maar dat  maakt het zo spectaculair. Eerst wordt de lucht oranje, dan knalgeel, dan krijgen de wolken een roze randje en dan piept de zon boven de horizon en krijgen de rotsen die prachtige gloed. Zo zou je elke dag wakker willen worden. Daarna ontbijtje en op weg naar de plek waar de wandeling begon. Deze was heel anders dan gisteren. Kata Tjuta, ook wel genoemd De Olga's, zijn een heleboel ronde rotsen, waar je ook tussendoor kunt lopen. Het pad lag vol losse stenen en ging behoorlijk naar boven. Gelukkig was het ook vandaag niet al te warm. We begonnen met 19 graden en toen we terug waren was het 28 graden. Er staat wel enorm veel wind, omdat het een smal pad tussen twee hoge rotsen is. Het heet niet voor niets Valley of the Winds. Ook weer adembenemende uitzichten. We zagen ook een rotswallaby. Ongelofelijk hoe gemakkelijk zij een stijle rots op hoppen! Het is hier ook wat 'vruchtbaarder' dus er stonden nog veel bloemen. Het was 15 jaar geleden dat de woestijn zo bloeide. We zagen ook een vleesetend plantje dat hier nog nooit is gezien. Hoe het hier gekomen is? Niemand weet het.

Weer een heerlijke ochtendwandeling. Hoewel Uluru niet zo ver weg ligt, zijn de rotsen totaal anders. Hier is ooit een enorme zee geweest en die heeft de zandstenen heuvels samengeperst tot rotsen. Hoewel het allebei indrukwekkende rotsen zijn, ligt slechts een heel klein gedeelte boven aarde. De rest ligt onder de grond.

Om 11 uur weer terug in het hotel. Een lekker bad genomen en vanmiddag gaan we 'shoppen' in het 'stadscentrum'. Waarschijnlijk gaan we daar ook eten vanavond. Morgen mogen we uitslapen tot half zeven en dan vliegen we weer naar Alice Springs en snel daarna door naar Melbourne. Waarschijnlijk komen er dan niet veel verhalen meer, want het mooiste hebben we nu gezien.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Heleen:
    9 november 2016
    Bedankt dan alvast. We hebben een mooie déja vu beleefd en jullie hoeven bij thuiskomst niet steeds weer hetzelfde te vertellen, want alle belangstellenden zijn al aardig op de hoogte. Er zullen wel heel veel meer foto's zijn en daar kunnen jullie dan weer van genieten en daarmee de reis voor jaren in je geheugen vastleggen. Prettige dagen nog in Melbourne, want dat is al een beetje thuiskomen.
    Groetjes, Heleen
  2. Anneke:
    10 november 2016
    Hoi Meta en Olphaert,
    Wat beleven jullie veel zeg! Al die indrukken die jullie opdoen, het is echt heel veel.
    Fantastisch dat het allemaal zo mooi beschreven wordt met prachtige foto's erbij.
    Het is ondertussen een behoorlijk reisverslag geworden waar iedereen van mee kan genieten. Ik denk dat het voor jullie zelf ook nagenieten wordt om terug te lezen wat jullie allemaal hebben beleefd.
    Geniet nog maar volop van de resterende dagen in Australie, want de tijd gaat zo snel.
    Lieve groetjes, Anneke
  3. Lia en Antje:
    10 november 2016
    Wat een fantastische reis maken jullie. Geweldig om al jullie verhalen te lezen.
    De foto's zijn prachtig. Hopelijk genieten jullie nog van de resterende dagen en wij wensen jullie heel veel plezier.

Groetjes Lia en Antje
  4. Odilia Klein:
    11 november 2016
    Och lieve luitjes, wat hebben we mee genoten van jullie schitterende reis! En zo uitgebreid beschreven, net of we er een beetje bij waren.Heel hartelijk dank daarvoor. En voor jullie zelf ook fijn dat je het weer terug kunt lezen 'later'...geniet nog van de laatste dagen en goede reis naar huis. Dan hoop ik voor jullie dat je nog wat daagjes hebt om weer bij te komen van alle indrukken. Tot later!