Toeval?!

18 oktober 2016 - Melbourne, Australië

Zondag hebben we een dagje museum gedaan. Eerst het National Museum afgemaakt, want daar hadden we nog niet alles gezien. Daarna het andere nationale museum, waar we verrassende kunstenaars hebben ontdekt. Bijvoorbeeld Arthur Streeton. Ze hebben daar ook een zaal met Nederlandse kunstenaars waar er ook een paar hangen waar wij nooit van gehoord hebben. Alex had een diner 's avonds dus wij wilden in de stad blijven eten. Hij wist een goed Vietnamees restaurant maar het zat op een hele lange weg en het begon te regenen en steeds harder dus we besloten de tram terug naar de stad te nemen en daar iets te eten (ook aanbevolen door Alex). En wie komen we daar op straat tegen? De organist (met nog drie andere mensen) die we in het eerste kerkje hadden ontmoet. Zij gingen ook die kant op dus we hebben met z'n zessen gegeten. Ontzettend gezelling.

Gisteren was Olphaerts werkdag op de universiteit. Hij kreeg zes studenten waarmee hij een uur over hun werk zou praten. En omdat het lekker weer was heb ik besloten om naar Melbourne Zoo te gaan. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, nietwaar? Het is een mooie tuin en vooral de regenwoudachtige verblijven zijn heel mooi. De dieren hebben genoeg ruimte alleen de olifanten staan in een soort zandbak met een omheining van betonnen palen. Eindelijk een vogelbekdier gezien in levende lijve. En in tegenstelling tot wat ik dacht is hij maar heel klein, ca. 30 cm! Ook koala's en wombats gezien. Dat zijn een soort volgevreten dieren met een enorme kop. En ze hebben daar een sneeuwluipaard. Misschien wel de mooiste kat die er bestaat.

Vandaag heeft Olphaert de tweede groep studenten gehad. Weer erg leuk maar ook wel weer fijn dat het voorbij is. Nu heeft hij echt vakantie. Donderdag t/m zaterdag gaan we met Alex naar zijn tante die vlakbij de zee woont.

1. Corry:
    18 oktober 2016
    Bedankt voor je mailtje, nu volg ik jullie echt. Na alle drukte in Melbourne wat dagen relaxen. Geniet ervan. Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groetjes, Corry
  2. Annie:
    18 oktober 2016
    Hallo Olphaert en Meta,
    Wat een mooie (werk) vakantie hebben jullie! Mooi dat jullie dat zo kunnen combineren. Ook fijn dat er al een werk van Olphaert
    verkocht is. Ook fijn dat er een
    goede klik is tussen Alex en
    jullie. Leuk dat jullie met Alex
    een paar dagen naar zee gaan.Heerlijk hoor! Meta jij
    beschrijft het inderdaad heel
    mooi. Ik geniet van de mooie
    verhalen!

Meta ik ben trouwens benieuwd hoe het met je pols gaat???

Veel plezier en genieten jullie er maar lekker van!

Groetjes, Annie
    het met