No worries, mate!

26 oktober 2016 - Melbourne, Australië

Wat een relaxt volk, die Australiërs! Zelfs op het vliegveld staat op de borden: relax, gate opens at 15:30 hrs. Het is onwaarschijnlijk hoeveel de Aussies reizen. De meeste zijn hier geboren, maar hebben ook in heel veel andere landen (vaak in Europa) gewoond. Of ze zijn elders geboren en wonen nu in Australië. Maar bijna niemand is in Darwin en Uluru geweest. Het is een gekke mix van mensen.

Dinsdagochtend koffer gepakt en onze slaapkamer opgeruimd en gezogen. Met de skybus naar het vliegveld. Het waaide weer heel hard dus ik verwachtte een vlucht met veel turbulentie. Dat viel mee. We hadden wel wat vertraging maar om 16 uur landden we op het vliegveld van Hobart. Tijdens de vlucht prachtig uitzicht op het eiland. In de verte de bergen, heel vele heuvels met veel groen en in het midden veel meren. Met een taxi naar ons hotel. Als je ooit in Hobart een b&b zoekt, ga naar Lodge on Elisabeth. Een soort Engelse cottage met een mooie tuin aan de achterkant en een zitkamer met boeken, koffie/thee, koekjes en port. Je mag nemen zoveel je wilt. Het ontbijt is super. En het stel is geweldig. Wat een leuke humor hebben ze hier ook.

Maar goed, iedereen in Melbourne had gezegd dat er genoeg bussen zijn die ons van Hobart naar Cradle Mountains zouden kunnen brengen. Maar....dat bleek toch niet helemaal het geval te zijn. De man van de b&b had al grote twijfels, dus vanmorgen maar eerst naar het toeristenbureau. We zijn meer dan een uur binnen geweest, maar.....we hebben een oplossing gevonden. Je kunt namelijk niet op 1 dag van Hobart naar Cradle Mountains en de bussen rijden niet elke dag. Wat we nu gaan doen is het volgende: we blijven 1 nacht korter in Hobart en gaan morgen om 17:30 uur met de bus naar Launceston in het noorden. Daar hebben we een hotel. De volgende dag gaan we vroeg met de bus naar Cradle Mountains en zijn daar rond de middag. Daar blijven we twee nachten en gaan weer terug naar Launceston, blijven weer een nacht in hetzelfde hotel en gaan maandagmiddag met de bus naar Hobart . We vliegen pas om 21 uur, dus dat komt allemaal goed. En omdat het vandaag prachtig weer was zijn  we vanmiddag naar Mount Wellington geweest. Met een bus ga je naar de top, 1270 m hoog, en vandaar kun je afdalen tot ca. 600 meter hoogte. Daar is een leuke pub en daar kun je wachten tot een reguliere bus je weer naar het centrum brengt. We waren daar met een hele leuke man die veel van planten wist en een meisje uit Zuid-Korea. Met z'n vieren hebben we de wandeling gemaakt. Vanaf de top hadden we supermooi uitzicht op Hobart en de omliggende gebieden en eilanden. We hebben genoten.

Is het toch nog allemaal goed gekomen!

Morgenochtend gaan we met de Ferry naar Mona, een spraakmakend museum van een schatrijke man die zijn geld met gokken heeft verdiend en dat geld in kunst heeft gestoken - wat een goede beslissing!! En om 17:30 uur gaan we met de bus naar Launceston. Waarschijnlijk zien we de botanicus weer, want hij gaat morgen ook naar het museum.

1. Eveline:
    26 oktober 2016
    Wat een belevenissen allemaal. En wat zien jullie veel moois. Geniet ervan!
  2. Francisca:
    27 oktober 2016
    Volgens mij genieten jullie volop. Wat een prachtig ruig landschap verder!
  3. Kathinka&Stefan:
    1 november 2016
    Wat ziet het er schitterend uit. Mooie plek, ruig en heel veel ruimte. Wat een enorm land!
    Zo leuk om op deze manier met jullie mee te mogen reizen.