Aunt Penny

23 oktober 2016 - Melbourne, Australië

Voordat we donderdag een tripje naar de tante van Alex - aunt Penny - zouden gaan maken, zijn we woensdagochtend naar een reisbureau gegaan om onze trip naar Darwin en Alice Springs te boeken. Goh, als je teveel geld hebt, kunt je het hier gemakkelijk uitgeven. Wat is alles duur!!! Maar goed, je bent hier dus wil je ook veel zien. Toen we alles hadden uitgezocht zou het meisje kijken of alles beschikbaar was en ze vroeg ons om 16 uur terug te komen. Omdat het lekker weer was hebben we daarna een wandeling gemaakt door een park en aansluitend door de botanische tuin. Arboretum Trompenburg is een lachertje bij deze enorme tuin. Je kunt hier uren ronddwalen. Prachtige planten en vogels gezien. Daarna terug naar het reisbureau. Het totale bedrag was iets meer dan gedacht. En het probleem is dat je per dag een gelimiteerd bedrag uit de muur kunt halen. Ook met de creditcard kwamen we er niet. Het had ook geen zin om de volgende ochtend terug te komen, want dan was het in Nederland nog dezelfde dag. Wat te doen? Denk, denk, denk. Toen kwam Olphaert op het lumineuze idee om eerst een week naar Tasmanië te gaan en dan pas naar het noorden. Het meisje zou alles uitzoeken en ons een mail sturen en dan zouden we maandag terug kunnen komen en betalen. In de tussentijd konden we geld 'sparen'. We kregen snel een mail dat alles gereserveerd was en tot maandag vastgehouden zou worden. We gaan dus maandag betalen en dan is dat ook in orde.

Donderdag was het prachtig weer en wij met z'n drietjes met de metro en een bus naar Sorrento, waar zijn tante Penny woont. Je moet je voorstellen dat Melbourne aan een grote baai ligt en aan weerskanten loopt er een landtong om de baai. Bijna aan het eind van de linker landtong woont Penny met haar man Clive. Ze wonen in een prachtig huis op een helling met uitzicht over de baai. Fantastisch uitzicht. We zijn over het strand naar het dorp gelopen en hebben koffie gedronken met een schandelijk groot stuk taart en hebben boodschappen gedaan en zijn daarna over het strand weer teruggegaan. Later kwam tante binnen. Alex had ons al gewaarschuwd dat ze nogal veel praat, en inderdaad, haar mond stond geen tel stil. Klepperdeklepperdeklep. Zeer vermoeiend maar ze had ook hele leuke verhalen. Een heel grappig mens. Haar man was er niet, hij kweekt allerlei soorten groenten. Zij hebben ook een huis in Melbourne. De volgende dag was een wandeling gepland naar de andere kant van de landtong om naar de oceaan te kijken. Het regende echter pijpenstelen. Toen het even droog was besloten we toch te gaan. Na 10 minuten begon het weer te regenen en niet zo'n beetje ook. We hadden wel regenjacks aan maar onze broeken en schoenen waren binnen de kortste keren doorwaternat. Het was ook allesbehalve warm. Maar wat is het daar mooi: rotsen, duinen, inhammen, Een soort  ondergrond van kalksteen. Terug in het huis bleek hoe fijn het is als je goede kachels hebt.... helaas heeft het de rest van de dag gegoten, het is geen moment droog geweest. De volgende dag zou het beter weer worden, maar ook toen heeft het enorm geregend. Dus hebben we maar gelezen en lekker gegeten. Heel jammer.

Vandaag was het gelukkig weer aardig weer. We zijn lopend naar de Yarra rivier gegaan (deze loopt door Melbourne) en  hebben een prachtig en verrassende wandeling gemaakt. De rivier ligt vrij diep en aan beide kanten zijn hoge heuvels met veel eucalyptusbomen en een soort bosvegetatie. En prachtige huizen. We hebben ca. 10 km gelopen tot aan een waterval. Er was zoveel regen gevallen dat het een ruige rivier was geworden. Veel bomen en struiken stonden in het water. Net zoals bij de Rijn tijdens onze fietstocht in juli! De waterval was spectaculair en dit gebied behoort tot een Aboriginal stam. Zij hadden ook uit de bast van een paar bomen schilden gesneden. De boom geneest de wond zelf. Bij een klooster hebben we koffie met een broodje genomen en daarna terug met de metro. Wat een mooie dag. Tijdens ons verblijf in Sorrento hebben we een vlucht (en hotels) geboekt naar Tasmanië. Daar gaan we dinsdag heen. Het weer lijkt redelijk te worden. Iedereen is hier lyrisch over Tasmanië. We gaan kijken of het klopt.

1. Odilia Klein:
    23 oktober 2016
    Zo jongens wat boffen jullie met al dat moois wat jullie te zien krijgen iedere keer! Geweldig hoor en Meta, dank voor al je moeite, leuk om op deze manier mee te 'reizen'. Fijne tijd verder! Berthold en Odilia
  2. Heleen:
    23 oktober 2016
    Wat is dat voor gedoe met geld opnemen zeg. Je kunt per persoon per pas toch 500 euro per dag opnemen. Jullie hebben je opname limiet toch wel verhoogd? Die is basis per maand 2500 euro, maar die kun je verhogen. Maar het ging bij jullie op de eerste dag al zo vreemd. Wij hebben indertijd geen enkel probleem gehad. Was jullie pas wel aangepast voor buiten Europa.
    Groetjes Ger
  3. Corry:
    24 oktober 2016
    Wat een avonturen weer. Tasmanië, ach als je er toch bent neem je dat ook mee. Jullie maken ons wel jaloers met al die mooie verhalen, maar ik gun het jullie van harte ! Groetjes, Corry
  4. Kathinka&Stefan:
    Lieve Meta&Olphaert
    Wat fantastisch om jullie op deze manier te kunnen volgen. Meta wat schrijf je mooi beeldend. Tijdens het lezen zit ik ook in Australië. En straks mag ik ook nog mee naar Tasmanië. Dat wordt weer genieten.

Liefs,
    Kathinka
  5. Anneke:
    Hoi allebei,

Geweldig dat je ons allemaal zo op de hoogte houdt van jullie belevenissen. Jullie zijn nu ruim twee weken in Australië, maar wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Ik ben heel benieuwd naar je volgende verhalen en foto's, want het is heel leuk om te lezen.

Groetjes, Anneke