Katherine gorge

6 november 2016 - Darwin, Australië

gisteren alweer zo lekker vroeg op! We gaan eraan wennen! Er stond een enorm lange reis op het menu. Naar een enorme kloof waar je met een boot doorheen kon varen. Gelukkig was deze groep iets kleiner, slechts 24 mensen. De chauffeur was niet zo leuk als de vorige maar hij deed zijn best, het vervelende was dat hij heel slecht te verstaan was. Sommige Australiërs knauwen ongelofelijk. En zijn daardoor soms onverstaanbaar. Eerst bekeken we een oorlogskerkhof. Hier is heel erg gevochten tegen de Japanners. De jongste die er lag was een jongen van 16. En de hele bemanning van een postkantoor. Daarna door naar een gezellige uitspanning voor koffie. Een eindje verder gestopt bij een mooie waterval en een meer. Hier kon je zwemmen. Het water was vrij warm en je had weinig tijd, dus dat hebben we niet gedaan. En toen door naar de Gorge. Ook weer bloedheet. De boottocht duurde twee uur. Eerst met een boot door het eerste deel, daarna te voet over wat rotsen naar de tweede boot en daarmee naar een smaller deel. Wat ben je klein als je die loodrechte wanden boven je uit ziet steken... vervolgens weer dezelfde weg terug. Daarna een buffetlunch en weer terug huiswaarts. Op de terugweg bij de tent van de koffiestop iets gegeten en weer door. Toen het donker was begon het ook nog eens te regenen. Een superlange dag voor deze chauffeur. Eigenlijk niet verantwoord! Maar kennelijk zijn er nog nooit ongelukken gebeurd. Om 21 uur waren we weer in ons hotel.

Omdat we de volgende dag een rustdag hebben gepland kunnen we eindelijk uitslapen.