We kappen ermee

25 september 2017 - Todi, Italië

Vandaag redelijk verkwikt opgestaan. Alweer mooi weer en om half negen zaten we weer op de fiets. Even later zagen we twee Nederlanders die naar Rome gingen. Even een praatje gemaakt en gevraagd hoe zij gekomen waren. Dat leek aardig overeen te komen met de weg die wij zouden nemen. Het was een redelijk rustige weg en na een flinke klim bleven we redelijk vlak op de bergkam. Maar op een bepaald moment moesten we eraf en dan zoef je weer naar beneden om vervolgens weer naar boven te gaan. En ook hier weer - we zitten nu in Umbrië - gemene hellingen van 8, 9, 10, 12 en 15%. Het schiet natuurlijk allemaal niet op. Die 90 km per dag halen we niet, dus de knoop maar doorgehakt om morgen naar Perugia te fietsen, dat is ook altijd nog 40 km, en daar een nacht te blijven. Dan gaan we de volgende dag met de trein naar Ravenna. Daar blijven we ook een nacht en vandaar fietsen we naar Verona, want daar is het weer vlak. Beetje frustrerend allemaal maar het moet wel leuk blijven. En we moeten ook de Appenijnen weer over en daar moeten we al helemaal niet aan denken. Jammer, maar helaas.

1. Jaap:
    25 september 2017
    En zo sluiten jullie het dan gelukkig weer positief af (toch?)
  2. Annie:
    25 september 2017
    Wat een verhaal zeg! Ik kan jullie teleurstelling ook goed begrijpen. Jullie hebben een bijzondere prestatie geleverd en daar kunnen jullie enorm trots op zijn. Frustrerend is het zeker! Ik hoop dat jullie geen onverwachte hindernissen meer krijgen. Ik wens jullie veel succes voor de laatste loodjes!
  3. Stephane:
    Meta en Olphaert,

Een hele dikke proficiat et kisses voir dit geslaagde avontuur. Ik heb aan één stuk al jullie dagverhalen sinds 4 september gelezen (begin van De Alpen) en werd steeds jaloerser. Hierbij bedenkend dat Ik niet over die Alpen of Appenijnen moest klimmen. Jullie moeten fysiek in super conditie zijn, ondanks de ontelbare flessen wijn die Ik even opgeteld heb in jullie reisverslag. Ja, ja, jullie hebben duidelijk de smaak te pakken. Spijtig dat Rome een beetje tegenviel want het is net mijn lievelingsstad in Europa. Heb er dan ook twee maanden gewoond toen Ik (veel) jongetrwas, geen geld had maar nog vrijgezel en verliefd op alle Italiaanse
    Meisjes.
    Jullie hebben het gehaald. Mazel Tov.
    Nu een behouden thuiskomst en alvast proficiat met je verjaardag Meta binnen een paar dagen.
    Tot gauw. Stephane
  4. Corry:
    25 september 2017
    Wat een hachelijke begin van de terugtocht. Goed besluit genomen. Neemt niet weg dat jullie een geweldige prestatie geleverd hebben. Nog even doorzetten.
  5. Jonathan:
    Oh dear! Sterkte jongens! Tip van ons: https://www.easyjet.com/nl/
    Dan vlieg je die Appenijnen in een minuut of tien over hihihi. Liefs, J
  6. Rik Andriessen:
    26 september 2017
    Het doel heiligt de middelen niet, zelfs niet nadat jullie even bij Franciscus zijn gaan buurten. Hoe dan ook, het doet niets af aan jullie herculische prestatie. Respect! En is de reis uiteindelijk niet belangrijker dan het doel? Geniet nog van wat er komen gaat.
    Liefs van Rik en Famke