We zijn er, maar vraag niet hoe.....

22 augustus 2022 - Basel, Zwitserland

Vanmorgen om 08:15 uur vertrokken. Na het bezoek aan de bakker zaten we snel weer langs het kanaal, heerlijk onder de bomen. Jammergenoeg hield dat na 30 km op. Toen reden we langs een weg door een paar plaatsjes en langs heeeel veel maisvelden. Links zagen we het Schwarzwald (Duitsland) en rechts de Vogezen (Frankrijk). Een groot deel van de route was een soort grensroute. Na een tijdje moesten we bij Neuenburg am Rhein onze weg zoeken om naar de Rijnoever te komen. Zelfs de gps was even het spoor bijster. Toen zaten we eindelijk langs de Rijn, of wat daarvan over is. Er stonden aan weerszijde van het gravelpad bomen, maar helaas stond de zon pal vóór ons zodat we volop in de zon moesten rijden. We hebben vandaag de helft van de tocht op onverharde wegen gereden. Dat was goed te doen maar gaat toch niet zo snel. En tweederde van de rit was in de zon. Toen in Bazel nog ons hotel zoeken in de drukte, maar het is allemaal gelukt.

Morgen gaan we naar het Kunstmuseum, daar is een tentoonstelling van Picasso en El Greco en uiteraard de vaste tentoonstelling. De Mondriaantentoonstelling hebben wij grotendeels al in Nederland gezien (later bleek het museum dicht vanwege overstromingen).Verder gaan we lekker door de stad banjeren. En overal heen met de tram. Van elk hotel krijg je een kaart op naam waarmee je gratis door heel Bazel kunt reizen met het ov. En woensdag zien we één van de leden van Olphaerts kwartet die dan ook in Bazel is. Dus jullie horen even twee dagen niks van ons.

Dit was de proloog. Want de echte reis begint hier: de route die Abt Emo liep in 1212, terug naar Wittewierum, Groningen. Die route heeft veel cultuurhistorische elementen. Daar gaan we volop van genieten - en dus waarschijnlijk iets minder snel opschieten.

Gereden 99 km, totaal 770 km.

1. Corry:
    Proficiat, helden!
    Geniet van Bazel, stiekem zal ik jullie dagelijks verslag de komende dagen gaan missen. Ik kijk uit naar het vervolg.
  2. Heleen:
    23 augustus 2022
    Goed gedaan! In 7 dagen naar Bazel. 1/3 achter de kuiten. Nu gaat het beginnen. Benieuwd wat jullie de komende 4 weken nog van Emo weten te achterhalen. Eerst even uitblazen, ontspannen en bijkomen. Groetjes.
  3. Anneke:
    Hoi kanjers,
    Knappe prestatie om nu al in Bazel te zijn. Nu even lekker uitrusten en vooral genieten van alles wat Bazel te bieden heeft.
  4. Anneke:
    Hoi kanjers,
    Knappe prestatie om nu al in Bazel te zijn. Nu lekker uitrusten en genieten van alles wat Bazel te bieden heeft. Veel plezier.
  5. Anneke:
    Hoi kanjers,
    Knappe prestatie om nu al in Bazel te zijn. Nu lekker uitrusten en genieten van alles wat Bazel te bieden heeft. Een fijne tijd daar.
  6. Anneke:
    23 augustus 2022
    Sorry, ik kreeg steeds mijn reactie niet te zien, nu staat het er drie keer!!!
  7. Linda en Jan:
    24 augustus 2022
    Goed gedaan buurtjes 👍👍👍 veel plezier in Bazel genieten .