Tentoonstelling en Weerribben

6 juli 2018 - Vollenhove, Nederland

Vanmorgen konden we uitslapen, want het museum gaat pas om 11 uur open. Eerst nog wat boodschapjes gedaan want de koffie was op. En zonder koffie komen we niet ver! Mooie tentoonstelling alhoewel er altijd dingen tussen hangen waar j e vraagtekens bij hebt. Na ruim een uur zijn we op pad gegaan. We hadden al iets geboekt in Vollenhove, dus dat geeft altijd een prettig gevoel. Alweer een mooie route. Al vrij snel moesten we met een zelf-overzet-pont. Je trekt de ‘boot’ via een kabel zelf naar de overkant en dat is nog best zwaar. Toen door naar Rottige Meente, waar Olphaert ineens een bordje met O.C. Hooymeijer zag staan; een oud studiegenoot van hem op de academie. Dus wij even langs maar alleen zijn vrouw was thuis. Nog een stukje doorgereden en daar stond zijn wonderschone vogelkijkhut om niet-bestaande vogels te observeren. Humor!

Daarna weer door, dwars door de Weerribben. Gelukkig waren er niet al te veel fietsers want erg veel ruimte om te passeren is er niet. Vervolgens door Blokzijl; een mooi stadje. Toen op zoek naar ons slaapadres. We slapen in een oude schuur, maar deze is heel wat gezelliger dan dat hok in Tzummarum. We hoefden ook niet terug naar het stadje, wat best een eind is, want de vrouw des huizes bood aan om voor ons lasagne te koken. Tja, dan zeg je geen nee. Glaasje wijn erbij op je eigen terras, wat wil je nog meer? Overigens hadden we gisteren ook een leuke plek. We hadden een soort appartementje boven een garage. Het is een heel leuk concept, zo slapen bij mensen thuis. Soms is het heel riant, soms kun je je kont niet keren, maar dat maakt allemaal niet uit. Zo blijft het lekker betaalbaar. Hoewel we vandaag maar 64 km hebben gereden, gaan we sneller dan gepland. Zo te zien zijn we over drie dagen thuis. IJs en weder dienende natuurlijk.