IJssel en mooie plaatsen

7 juli 2018 - Steenderen, Nederland

Lekker ontbeten op ons terrasje. Heerlijk in het vroege zonnetje. Even laten liep er een lint van ik weet niet hoeveel koeien van de stal naar de wei. Achter elkaar, een eindeloze rij. Mooi gezicht. Van Vollenhove naar Kampen gefietst, daarna naar Zwolle. Een groot deel van de route liep langs de IJssel. Er is veel veranderd in dit gebied want de route liep soms heel anders. Maar dat pad bestond dan niet meer. Gelukkig kun je de route goed zien op de gps dus zie je wanneer je er weer op komt. Maar als je op kaart fietst dan is het wat lastiger. Het was een stuk warmer dan gisteren en op de dijk staan geen bomen. Wel weer windje mee. De wind is ons op de terugreis goed gezind.... Dat er een nieuwe route loopt komt omdat een heel groot gebied is omgetoverd tot waterbergingsgebied. Er is zelfs een soort waterkering gebouwd. Raar gezicht zo midden in het land. Daarna langs Hattem, Deventer, Zutphen en via Bronkhorst in Steenderen beland. Nu niet bij Vrienden op de Fiets maar in zo’n oud hotelletje. De eigenaar is een oude hippie met lang grijs haar, een prachtig figuur. Vegetarische gerechten had hij niet op de kaart maar hij heeft iets voor ons in elkaar gedraaid. Dit was de enige mogelijkheid want bijna alles zat vol. Zal wel iets met het mooie weer te maken hebben en omdat het zaterdag is! Vandaag precies 100 km gereden. Het eind komt in zicht. Morgen rijden we tot Tiel en maandag zijn we van plan naar huis te rijden.

1. Lia en Antje:
    8 juli 2018
    Zijn jullie in Zwolle en komen niet een bakkie doen??
    Veel plezier met de laatste lootjes.