Blub, blub - 17 en 18 augustus

18 augustus 2019 - Rees, Duitsland

We zijn weer onderweg, maar een pretje was de eerste dag niet. Hoeveel regen kan een mens - en een regenpak - aan? Het zag er al een hele tijd naar uit dat dit weekend erg slecht weer zou worden. We hebben nog zitten dubben om zondag weg te gaan, maar een paar dagen vóór vertrek leek het ineens beter te worden. Wat miezerregen in de ochtend en in de middag droog. Om 10 uur uitgezwaaid door onze lieftallige muurbuurvrouw Marianne, gingen we op pad. Inmiddels regende het, dus helemaal ingepakt vertrokken. Ons eerste reisdoel was Kesteren, 100 km van Rotterdam. De regen werd minder om daarna weer in alle hevigheid los te barsten. De route was mooi en om 14 uur werd het even droog. Het zag er goed uit, dus dat waren de beloofde opklaringen in de middag. Dus niet! Na een uurtje trok het helemaal dicht en begon het flink door te regenen. We zagen een bord dat het nog 20 km was; dat was wel langs de autoweg maar het regende inmiddels pijpenstelen, dus we hadden geen zin meer in de een toeristische route. Met windkracht 5 van opzij vroeg ik me af hoe lang de regenkleding stand zou houden. Onwaarschijnlijk lang, maar zo’n 5 km vóór onze slaapplaats begon alles te plakken aan je lijk. Gelukkig konden we ons adres van Vrienden op de Fiets snel vinden en dat maakte een hoop goed. Het was een boerderij uit 1849 die van binnen helemaal in oude stijl was teruggebracht. De vrouw des huizes woonde sinds vorig jaar alleen, samen met een hele boel loslopende kippen en in haar immense tuin stonden heel veel fruitbomen. Wat ook heel fijn was, is dat zij voor ons wilde koken. Dus we hoefden er niet meer uit om naar een restaurant te gaan. In dat geval zouden we weer natgeregend zijn..... Onze gastvrouw was een gezellige prater en we hebben lekker gegeten. Na de koffie moesten we haar eigengemaakte walnootlikeur proeven. Lekker!!!

De volgende ochtend stond er een heerlijk ontbijt klaar, weer met allerlei lekkere dingen uit de tuin. En natuurlijk eitjes van haar kippen. Omdat het deze ochtend opnieuw zou regenen en we besloten hadden niet zo heel ver te gaan, hadden we geen haast. Het maakte onze gastvrouw ook niks uit want zij had geen verdere plannen voor de dag. Het leek erop dat het rond half twaalf droog zou zijn. Onze regenjacks waren nog niet helemaal droog en dat is erg onaangenaam als je zoiets aandoet. Maar gelukkig had zij een droger en op de laagste stand heeft zij ze droog gekregen. Voor onderweg kregen we nog een zak met vier soorten overheerlijke pruimen mee, een zal walnoten en.....een flesje walnotenlikeur. Dit keer klopte de weersverwachting uitstekend en na wat gespetter is het bijna de hele middag droog gebleven. Weer een mooie route langs stille wegen, over dijkjes en lang de Linge en later langs de Rijn. Nu zitten we in Rees, ca. 20 km voorbij Millingen aan de Rijn.

Maar waar gaan jullie nu heen, hoor ik jullie vragen? We zitten nu op de route naar Praag, maar bij Kassel gaan we daarvan af en gaan richting het zuiden. Dan gaan we langs Luxemburg en door noord-Frankrijk naar Boulogne-sur-Mer. Vandaar vervolgen we onze weg  langs de Belgische kust om weer in Rotterdam uit te komen.

En waarom het het De Ring? Eigenlijk heet het Ring 1. Die loopt van Hamburg naar Boulogne-sur-Mer. Maar omdat we vorig jaar het stuk Hamburg-Bremen al hebben gedaan, laten we dat dit keer schieten. De totale route is iets meer dan 2.100 km lang. Daar hebben we er nu 185 km van afgelegd. Gelukkig ziet het weer er voor de komende dagen prima uit.

1. Corry:
    18 augustus 2019
    Het is weer een plezier om jullie verhaal te lezen.
    Met al die verwennerijen van de gastvrouw kon je het natte pak snel vergeten. Een hele mooie reis verder.
  2. Annie:
    18 augustus 2019
    Wat leuk dat jullie weer met de fiets op vakantie gaan. Jammer dat jullie op de vertrekdag heel slecht weer hadden. Jullie boften dat jullie zo'n leuke plek hadden om te overnachten en fijn dat jullie daar konden eten. Ik wens jullie een fijne en mooie fietsvakantie. Geniet ervan !
  3. Elias & Anne Marit:
    18 augustus 2019
    Wat super leuk om te lezen over jullie fietstocht. Zoiets zouden wij ook eens moeten doen ;-)
  4. Stephane:
    19 augustus 2019
    👍👍. Hopelijk hebben jullie alle (regen)miserie op de eerste dag gehad. Knap gedaan. En vanaf nu alleen nog maar zon en aangename temperaturen. Goede reis.
  5. Geraldien:
    19 augustus 2019
    Jammer, we liggen dit keer niet op de route 😩. Fijne fietsvakantie!
  6. Odilia Klein:
    19 augustus 2019
    Hai Meta en Olphaert, wat een mooi verhaal weer! Dan is het wel erg boffen met zo'n locatie als beloning. Daar kan je dan wel dankbaar voor zijn lijkt me! Goede rit!
  7. Anneke:
    Hoi allebei,
    Nou, dat was wel een erg nat begin van jullie fietstocht. Laten we hopen dat de rest van jullie reis droger en zonniger verloopt. Wel heel leuk dat jullie in zo'n oude boerderij konden overnachten, lijkt mij heel sfeervol. En wat een geweldige gastvrouw! Ik hoop dat jullie nog veel van dit soort overnachtingen zullen hebben.
    Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal.
    Zonnige groetjes, Anneke
  8. Linda en Jan:
    Hoi lieve buurtjes,
    Wederom een leuk reisverslag . Hopen voor jullie dat de verdere dagen droog en zonnig zijn . Wij wensen jullie een mooie reis en gaan weer genieten van jullie verhalen .
    Groetjes J & L 🌞🌞🌞🌞