Op naar onze welverdiende rustdag!

14 september 2017 - Siena, Italië

14 september: van San Gimignano naar Siena

Vandaag hoeven we maar een klein stukje. We dachten 50 km te moeten rijden maar het bleken er maar 40. Niet al te zwaar gelukkig maar wel door een droom van een omgeving. Eerst weer flink bergafwaarts en toen weer een redelijk gemakkelijk colletje.  Onze conditie is inderdaad supergoed, want we fietsten zelfs mensen voorbij die zonder bagage fietsten. En toen we omkeken lag daar het plaatsje badend in de zon. Beeldschoon. Vandaag ook weer een paar gravelwegen gehad, maar ook die vielen wel mee. Mooie route weer. Om 15:00 uur konden we in ons hotel/hostel. Niet duur, wel veel ruimte. Hier was geen gelegenheid om onze fietsen te stallen dus onze trouwe mobile homes staan nu op de kamer. Wel zo veilig. De eigenaar vroeg of we wel eens in Siena waren geweest. Toen wij 'nee' zeiden, deed hij de balkondeur open en zei: dit is Siena. We hebben een prachtig uitzicht over de stad.

Eerst maar eens wat kleding gewassen, want dat was hard nodig. We hebben een balkonnetje, dus de was droogt onder je handen. Daarna een rondje stad gedaan. Morgen onze welverdiende rustdag, alhoewel ik niet weet of het een weldaad voor onze benen zal zijn want alle straten lopen zeer steil naar boven en naar beneden. Hoe dan ook, we gaan er morgen van genieten.

1. Kathinka&Stefan:
    17 september 2017
    Oh Toscane met je mooie heuvels, prachtige steden en heerlijke wijnen.
    Het is een eindje fietsen, maar dan heb je ook wat.