Het vertrek nadert....

4 augustus 2017 - Rotterdam, Nederland

beste bezoekers van ons blog tijdens onze reis naar Australië,

Eindelijk staat onze volgende reis voor de deur. Dit keer wordt het wat actiever. We gaan abt Emo achterna. Dat wil zeggen, we gaan zijn heenreis naar Rome fietsen. En dat is ook niet helemaal waar, alhoewel dat wel de bedoeling was. Dat zit zo; we hadden gepland om 25 augustus weg te gaan en op 7 oktober met de trein weer terug naar Nederland. Maar.....de laatste trein blijkt op 30 september te vertrekken. Oeps, dan moet er iets omgegooid worden. De bedoeling was wel degelijk om eerst naar Wittewierum (Groningen) te fietsen en vandaar te vertrekken. Maar omdat we nu een week eerder naar huis moeten, vertrekken we vanuit Rotterdam direct naar het zuiden. Bij Haumont, net over de Franse grens, pakken we de route op. Dat scheelt een week fietsen. We kunnen twee dagen eerder vertrekken, dus zoals het er nu uitziet vertrekken we op woensdag 23 augustus. De nachttrein van Verona naar Düsseldorf is geboekt. Maar hoe kom je van Rome naar Verona? Dat kan ook met de trein, maar dat zijn een soort boemels. Je moet dan idioot vroeg de trein nemen en ook nog eens twee keer overstappen. En dat met een volgepakte fiets...... dus we hebben maar besloten om van Rome naar Verona te fietsen. Dat is dan weer 555 km, dus in totaal gaan we 2.800 km afleggen.

Al die mensen die ons weer willen volgen - vanaf de bank via de computer - hoeven niks te doen. Als je geen interesse meer hebt, laat het even weten, dan haal ik je mailadres uit de lijst.

De route zit in de gps, wij hebben er zin in. Jullie ook?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annie:
    4 augustus 2017
    Wat ontzettend leuk! Ik kan mij voorstellen dat jullie er heel erg naar uitkijken. Ik wens jullie een hele mooie reis en ik kijk uit naar jullie reisverhalen. Veel plezier en geniet ervan!
  2. Robin:
    5 augustus 2017
    Stoer hoor: 2800 km. Ontzettend veel plezier onderweg, XR
  3. Anneke:
    6 augustus 2017
    Hoi allebei,

Het is maar goed dat jullie de afgelopen weken niet in Italië waren. Zoals jullie zelf wel weten was het in Rome ruim boven de 40 graden! Maar ik heb even gekeken op Weeronline.nl en de temperatuur gaat de komende weken omlaag naar zo'n 30 à 34 graden. Nog wel erg warm, maar alles beter dan die hitte van 40+.
    Natuurlijk blijf ik jullie weer volgen tijdens jullie nieuwe avontuur.
    Ik wens jullie heel veel plezier en veel mooie ervaringen.
  4. Francisca:
    7 augustus 2017
    Hallo allebei,

Dus uiteindelijk is het zover. De fietstocht naar Rome. Heel veel succes en heel veel fietsplezier. Kijk uit naar jullie reisverhalen. Alhoewel ik samen met Corry en Lia en Antje vanaf 26 augustus in Zimbabwe zit.

Met hartelijke groet

Francisca
  5. Caroline:
    15 augustus 2017
    Spannend, wat een helden zijn jullie!
  6. Kathinka&Stefan:
    16 augustus 2017
    Hai Meta en Olphaert,

Ik wens jullie heel veel plezier en een heel goede reis. Ik verheug me nu al op jullie reisverhalen.
  7. Peter en Joke:
    20 augustus 2017
    Heel veel plezier! Op naar een periode vol avonturen en veilige kilometers. We gaan jullie volgen. Zet 'm op!
  8. Rik Andriessen:
    21 augustus 2017
    Lieve O & M,
    Heel veel plezier de komende 6 weken!
    We kijken uit naar de verslagen.
    Veel groeten,
    Rik en Famke