Lekker fietsen

28 augustus 2017 - Châtillon-sur-Seine, Frankrijk

27 augustus: van Condé en Brie naar Méry sur Seine

De benen en billen voelen goed, dus we gaan weer op pad. Beetje later dan de vorige dagen, nu om 9:00 uur weg. Toen we buiten kwamen vielen er wat spatjes en de lucht trok helemaal dicht. Het ging steeds harder regenen ne onweren. Dus regenpak aan en maar weer door. Na 5 km kwamen we bij de enorme abdij van Orbais. We konden onder één van de bogen schuilen en hebben eerst de abdij bezocht. Een prachtig ding met ook hier weer zeer sober glas-in-lood. Daarna ontbeten en koffie gezet. Toen werd de regen minder en een paar kilometer verder kon het regenpak uit. Een uurtje later kwam de zon erdoor en werd het weer bloedheet. De weg was heel saai omdat het hier erg vlak is. Maar dat fietst natuurlijk heerlijk. Dus we hebben toch weer 66 km gefietst. We zitten nu in een hotel van een Vietnamees. Dat kost weer helemaal niks. We hebben vroeg gegeten omdat de uitbater 's avonds weg moest. Hij heeft zelf een maaltijd in elkaar gedraaid. Daarna een wandelingetje langs een kanaal gemaakt. Het is nog steeds vrij warm.

28 augustus: van Méry sur Seine naar Châtillon sur Seine

Omdat het vandaag weer erg warm zou worden zijn we om 8 uur vertrokken. De eerste 25 km gingen prima, in de schaduw van hoge bomen langs een mooi kanaal. Goed fietspad. Hier konden we weer eens 20 km per uur rijden! Na 30 km waren we in Troyes waar een prachtige oude kathedraal staat. Ook weer erg sober, maar wat een mooie ramen zitten hier weer in. Daarna verandert het landschap. Ook een paar hennepvelden gezien! Het wordt weer glooiender met meer bomen. Alleen staan die bomen niet langs de weg. En de temperatuur stijgt snel. De laatste twee uren waren afzien, maar we hebben ons doel bereikt, 103 km. We zitten nu in een heel knus hotel, gerund door twee oudere mannen. Heel gezellig allemaal. Omdat maandag veel restaurants dicht zijn was er niet veel keus, dus we zijn naar de Chinees geweest. Geen enkel vegetarisch gerecht oo de kaart maar met wat fantasie is het toch weer gelukt. Toen we terug naar het hotel liepen was het nog 29 graden..... En morgen wordt het nog heter dus we willen om 7 uur vertrekken. Dan richting Dijon. Daarna schijnt er een behoorlijke weersomslag te komen en gaan de temperaturen terug naar rond de 20 graden. Dat vinden wij helemaal niet erg.

1. Kathinka&Stefan:
    29 augustus 2017
    Oh wat ziet dat er allemaal goed uit. Krijg ook weer een beetje de kriebels...
    Allemaal zo herkenbaar, goeie dagen, minder goeie dagen, zon, regen, hitte.
    HEERLIJK!
  2. Odilia Klein:
    29 augustus 2017
    Jongens wat een intensieve reis! Maar je wilt wat! Wat een zwoegen...maar zo te horen is het 't wel waard. Prachtig beschreven Meta, heel beeldend. Dat je dat nog op kan brengen...En weer schitterende foto's... we boffen maar met zoveel avontuur op de bank! Fijne voortzetting!
  3. Anneke:
    Hoi allebei,

Het is weer genieten van jullie reisverhalen. Ook de foto's zijn prachtig.
    Maar tsjonge, jonge..... het is wel een pittige reis zeg! Jullie zijn echte doordouwers (of beter gezegd: doortrappers). Ik ben alweer benieuwd naar jullie volgend reisverslag.

Groetjes, Anneke