Laatste etappe in de bergen

26 september 2017 - Perugia, Italië

Omdat we gezien hadden dat Perugia niet zo heel ver was - er stond 42 km, bleek 52 km - en omdat we het grootste deel door een dal zouden rijden, hebben we besloten dat dit onze laatste fietsdag in de bergen zou zijn. Het wordt vervelend, maar het is alweer heerlijk weer. We beginnen maar weer eens met een enorme klim en dan zitten we in het beloofde dal. Niet dat het daar vlak is maar we kunnen lekker doorfietsen. Er is ook weinig verkeer. Maar wel een flinke noordenwind tegen... Het duurt even voordat we de juiste weg naar Perugia kunnen vinden. In bewegwijzering zijn de Italianen ook geen sterren! Maar goed, we vinden het allemaal en eindelijk is daar Perugia. Op een enorme berg natuurlijk. Maar de 300 meter omhoog doen we zonder stoppen. Onze laatste klim. We zijn er al om twee uur. Snel een douche genomen en lekker lopen struinen. Wat een mooie stad! Eerst naar het Nationale museum van Umbrië geweest. Met een prachtige triptiek van Piero della Francesca en Fra Angelico. Ook de roltrappen genomen. Niks bijzonders zou je denken, maar je komt dan in het oude fort. Zeer indrukwekkend. En toen de zonsondergang. Eerst al die prachtige vergezichten en dan nog die zon erbij...... en daarna een leuk restaurant, want gisteren is het eten een beetje tegen gevallen. We hebben iets gezelligs gevonden en heerlijk gegeten. Wederom met een heerlijke fles wijn. De hoeveelste, Stephane? 😉

Morgen gaan we met de trein verder. Nee, niet naar Ravenna, want dat blijkt bijna 5 uur treinen te zijn en vandaar naar Verona is ook nog 45 km verder dan vanuit Bologna. En dat is maar 3 uur treinen. Dan kunnen we daar ook nog een beetje rondkijken. En de 28e willen we de laatste twee dagen weer fietsen. Daar is het lekker vlak dus dan kunnen we afkicken.

1. Francisca:
    27 september 2017
    Hallo Meta en Olphaert,

Wat een geweldige prestatie hebben jullie geleverd en wat een prachtige reis was het.
    Door de vele foto's kon ik en ook de anderen mooi mee genieten maar dan wel vanuit een heerlijke zetel!

Nog een fijne treinreis toegewenst retour naar Rotterdam!
  2. Kathinka&Stefan:
    27 september 2017
    Tjongejonge wat een prachtige plaatjes. Wat is Italië toch heerlijk. Jullie gaan het missen....(of ga ik die mooie plaatjes en heerlijke verhalen missen?)
    Onze wijnleverancier zit trouwens in Perugia. Hopla!
    Ik wens jullie een heel goede treinreis en nog een paar heerlijke (vlakke) fietsdagen.