O jee

3 september 2017 - La Bridoire, Frankrijk

Ken je dat gevoel? Als je wakker wordt en denkt....dit wordt niks? Dat had ik vanmorgen. En Olphaert had ineens diarree, zomaar ineens. Dus we hebben een beetje geteut, want ga je dan fietsen? Na een Imodium leek het minder te worden. Gelukkig. Want één ding was zeker, we wilden in geen geval nog een nacht hier blijven  in deze troosteloze omgeving. Mijn benen voelden aan als pap - fietsers weten was dat is - maar toch maar op pad gegaan. Toen bleek ook het dal nog in de mist te zitten! En dat is koud in de ochtend! De ene na de andere Intermarché, Leclerc, Super U en hoe al die super-supermarkten mogen heten, reden we voorbij. En ook nog door industriegebieden, dus dat motiveert ook niet bepaald. Gelukkig kwam rond tien uur de zon door en werd het landschap mooier. En hoger! En de Alpen waren goed te zien. Ze komen ook steeds dichterbij. Eergisteren fietsten we in de Ain, gisteren in de Isère en vandaag in de Savoie. Venijnige klimmetjes, maar we hadden afgesproken niet te ver te gaan. Het werden 64 km. We zitten nu in een hotel bij een meer. Het is hier een stuk toeristischer. We kunnen hier eten, niks bijzonders, maar wel lekker. Geen 'formule'. En we kunnen het op ons balkon opeten. Met uitzicht op een enorme bult waar we morgen overheen moeten. Vanaf nu is het gedaan met de pret, nu begint het echte werk.....

1. Robin:
    3 september 2017
    Veel plezier berg op! en het cadeau ligt aan de top moet je maar denken: De afdaling XXXR
  2. Heleen:
    4 september 2017
    Wat een bikkels zijn jullie om in die conditie toch nog 64 km fietsen. Het zal voor jullie misschien anders voelen, maar in onze beleving gaat het toch best snel en zijn jullie al heel ver. Toi toi .
  3. Kathinka&Stefan:
    4 september 2017
    Ja dat gevoel ken ik wel....pap in de benen...niet vooruit te branden. En dan ook nog een troosteloze omgeving. Maar weet na treurnis komt altijd zonneschijn. Zitten jullie nou aan het water op dat gezellige balkonnetje? Er gaat toch ook wel een wijntje in....Niet teveel natuurlijk er gaat serieus geklommen worden. Mooie tocht toegewenst!
  4. Anneke:
    4 september 2017
    Als ik zo jullie verhalen lees, is de reis behoorlijk afwisselend qua omgeving. Gelukkig zitten jullie nu op een mooi plekje aan een meer. Hopelijk is Olphaert van zijn diarree af en voelen jouw benen niet meer als pap, gezien de berg waarover jullie gaan fietsen.
    Veel succes en geniet er van.
    Groetjes, Anneke
  5. Stephane:
    5 september 2017
    Leuk om zo jullie vooruitgang te lezen. Voelt precies aan of we een beetje meereizen, zonder de zware inspanning om over de berg te moeten. Klinkt supertof behalve jullie overnachtingen (Ibishotels: foei) en de Franse keuken hebben jullie precies ook niet ontdekt. Of is het omdat ze in Frankrijk vooral vleeseters zijn ??
    Have fun and enjoy,
    Stephane