Alweer een ander plan

27 september 2017 - Perugia, Italië

Vanmorgen waren we vroeg wakker dus we dachten, laten we alvast een hotel in Bologna boeken. Toen vielen we bijna van onze stoel van de prijzen. Een paar honderd euro voor een simpele hotelkamer....zijn ze nou helemaal gek geworden? Zelfs in de omgeving zijn de prijzen belachelijk. Tja, wat doen we nu? Gisteren hadden we gezien dat er nog een paar interessante tentoonstellingen zijn, dus we hebben besloten nog maar een dagje in Perugia te blijven. Dan maar morgen direct door met de trein naar Verona. Extra nacht hier was geen probleem, dus daarna direct al die treden af naar het treinstation. De reis voor morgen in orde gemaakt en toen met de minimetro - een piepkleine onbemande cabine - die als een soort kabelbaan omhoog getrokken wordt, weer naar boven gegaan. Leuke ervaring. Daarna hotel in Verona geboekt. Ook duur, maar in vergelijking met Bologna nog schappelijk. Dus behalve morgen naar de trein en in Verona van en naar de trein zullen we in Italië niet veel meer fietsen. We hebben nu 2.440 km in totaal gefietst. Misschien dat we vanaf Dusseldorf nog naar huis of naar Venlo fietsen en daar de trein nemen, dat hangt helemaal van het weer af. En het ziet er niet zo best uit. Tegen die tijd zien we wel.

We hebben 3 tentoonstellingen bezocht. Het was niet het neusje van de zalm, maar er zaten wel een paar mooie dingen bij. In het ene museum waren mooie fresco's van Perugino te zien, waaronder een onsmakelijke van een net onthoofde man (zie foto). En vanmiddag nog naar een kleine kapel met een fresco die deels door een jonge Raphael en deels door Perugino, zijn leermeester, is gemaakt (zie laatste foto).

Morgen gaan we 5,5 uur treinen naar Verona. Dan gaan we dwars door de Appenijnen; alleen maar kijken dit keer 🤗. Dus nu hebben we nog een extra dagje in Verona, ook niet verkeerd.

1. Odilia Klein:
    27 september 2017
    Ja ja! Zo heb je zeker in Italië zo wat onverwachtheden...! Dan blijkt niet alles zo uit te pakken als de planning, maar wat is het allemaal interessant jongens, mooi om mee gemaakt te hebben! Jullie hebben het maar weer gefixt. Prachtige foto's ook. Voorspoedige voortzetting!
  2. Lia en Antje:
    27 september 2017
    Worden jullie aan het eind van de reis nu lui!!!! Veel plezier in Verona en goede treinreizen. Veel succes
  3. Anneke:
    28 september 2017
    Hoi, hoi, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Meta!!!
    Wat een mooie foto's weer. Jullie hebben wel ongelooflijk veel gezien. Jammer dat het een beetje anders liep dan verwacht, de afgelopen dagen. Maar leuk om te lezen dat jullie je in Perugia vermaakt hebben. Hopelijk ook een leuke dag in Verona met natuurlijk wel een wijntje erbij om je verjaardag te vieren.
    Een heel goede en aangename terugreis. Hartelijke groetjes, Anneke