BESTEMMING BEREIKT

20 september 2017 - Rome, Italië

We zijn er, we hebben het gehaald. Om tien over één stonden we vóór de Sint Pieter in Rome. We hebben het niet cadeau gekregen want gisteren was weer een enorm zware dag. Na een nacht regen en onweer was het gelukkig droog toen we vertrokken. We moesten 70 km fietsen en er zou ook weer het nodige geklommen moeten worden. En verder stonden er ook weer veel onverharde paden op het menu. Toen we Viterbo uit waren reden we een paar kilometer over een holle weg, uitgehouwen door de Etrusken. Wonderschoon. Daarna was het klimmen, 2,5 uur lang. En de onverharde paden waren deels weggespoeld door de regen, dus er was bijna niet op te fietsen. Het laatste stuk was weer redelijk te doen. Totdat we ineens voor een soort muur stonden waarboven de stad lag waar we zouden slapen. Er liep een weggetje naar boven maar dat was een soort Keutenberg, zeker 20% omhoog, als het niet meer was. Dan maar weer lopen. Toen we in het stadje kwamen vroegen we twee jochies waar het plein was waar ons onderkomen was. Ze wisten het niet maar zouden ons er wel naar toe begeleiden. Ze vroegen het aan iedereen, zelfs de politie kwam er aan te pas. Maar uiteindelijk gevonden; een grappig klein appartementje. De fietsen konden weer in de kamer staan. 's Avonds weer lekker vegetarisch gegeten en toen we terugliepen regende het iets. Later op de avond ook weer onweer gehad. Ik kijk erg uit naar Rome, want ik begin lichamelijk toch wel moe te worden. Even iets anders, lekker lopen! Vandaag ging het weer lekker en we hadden een flinke noordenwind in onze rug. Twee klimmetjes maar de wind duwde ons naar voren. We kwamen nog drie Duitsers tegen, even staan praten en foto's maken. Na een afdaling kwamen we op een fietspad langs de Tiber en dan rijd je eigenlijk ongemerkt Rome binnen. En toen stonden we daar tussen de duizenden toeristen op het Sint Pieter plein. Ons einddoel is eigenlijk de Friezenkerk, maar die was maar tot één uur open. Daar gaan we vrijdag even heen. Toen naar ons appartement. Allemachtig, wat een luxe. Een groot drie kamer appartement, met wasmachine! We gaan hier lekker zelf koken, we hebben alles al in huis gehaald en zitten nu aan de wijn. Eveline: we drinken Coste di Moro.

De fietsen staan veilig in de kelder opgeborgen, die raken we drie dagen niet aan. Eerst genieten van Rome!

1. Sef Peeters:
    proficiat helden!
  2. Bart Peeters:
    Geweldige prestatie!
    Petje af.
    Rust even lekker uit en geniet van het prachtige Rome.
    Ik heb jullie reisverhalen met veel plezier gelezen.
  3. Annie:
    21 september 2017
    Gefeliciteerd met jullie prachtige prestatie! Heel bijzonder om zo'n mooie reis te mogen maken. Bewondering voor julliie
    doorzettingsvermogen. Jullie
    zullen in ieder geval een goede conditie hebben. Rust
    lekker uit en geniet van het mooie Rome!
  4. Heleen:
    21 september 2017
    Hoera!!! Proficiat met deze geweldige prestatie! Emo zou trots op jullie geweest zijn. Nu zijn wij het.
    Nu lekker onderduiken in die prachtige stad. Veel plezier.
  5. Eveline:
    21 september 2017
    Fantastisch hoor! Op jullie gezondheid!
  6. Fiet:
    Geweldig, gefeliciteerd!
  7. Caroline:
    21 september 2017
    Wat een helden! Gefeliciteerd!!
  8. Lia en Antje:
    Geweldig wat een prestatie. Emo zou trots op jullie zijn. Veel plezier in Rome
  9. Els en Paul:
    24 september 2017
    Niet origineel gezien alle bovenstaande reacties, maar evenals de andere welgemeend: C H A P E A U ! ! !
  10. Anneke:
    24 september 2017
    Wat een kanjers zijn jullie! Een fantastische prestatie!